Що робити, якщо дзвонять колектори з мікропозик чи банків по чужому кредиту
Що робити, якщо дзвонять колектори з приводу чужого боргу в Україні? Це питання цікавить багатьох українців, яким постійно телефонують представники колекторських агенцій. Репутація у таких організацій, м’яко кажучи, погана. Людей часто шантажують, погрожують та ін. Співробітники фірм не дотримуються закону, тим самим наводячи страх на громадян країни. Фахівці компанії Неокредит поділяться рекомендаціями та розкажуть, як чинити в подібних ситуаціях, щоб припинити дзвінки колекторів за чужим кредитом.
Чи мають право колектори дзвонити по чужому боргу
Якщо вам надходять звернення щодо кредитної заборгованості людей, які не є родичами (знайомий, колега, сусід тощо), варто негайно повідомити цей факт представникові агентства і попросити припинити дзвінки. Використання телефонного номера без дозволу людини є абсолютно неправомірним. Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних», фінансові установи та інші особи не мають права на обробку персональних даних без згоди власника. Коли дзвонять колектори за чужим кредитом, ви маєте право заборонити обробку персональних даних і вимагати вилучити з бази даних всю інформацію, що стосується вас.
Функціонування колекторських компаній регулюється Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості». У ньому зазначено, що вести колекторську діяльність можуть лише компанії, які потрапили до Реєстру Нацбанку України. Також закон містить список дозволених у роботі з боржниками методів. Представники агентств повинні дотримуватися правил моральної поведінки щодо користувача, який допустив прострочення.
Проясніть деталі
Нерідко ситуації повертаються такою стороною, що людина, якій дзвонять колектори за чужим боргом, виявляється неправою. У телефонній розмові вона висловлює невдоволення, проте з’ясування ситуації з професійного погляду показує її неправоту.
У яких випадках представники агенцій мають підстави здійснити дзвінок:
- ви виступили у ролі поручителя;
- є співпозичальником з банківської позики;
- вступили у спадок, який включає не тільки майно, а й борги померлого.
Якщо ви підпадаєте під будь-який критерій, то дзвінки колекторів по чужому боргу на ваш телефон цілком обґрунтовані. У такому разі вам доведеться позбутися заборгованості шляхом її погашення або шукати інші способи врегулювання питання. Тому піднявши трубку, насамперед поцікавтеся, ким є той, хто зателефонував, за якою позикою, і яке відношення ви маєте до заборгованості.
У деяких ситуаціях третя особа не може формально відповідати за прострочення іншої людини. Однак якщо йдеться про родинні зв’язки, вказівку ваших контактних даних при оформленні позики, наявність спільного сімейного майна тощо, звернення з агентства є цілком правомірними. Наприклад, ви з позичальником у рівних частках володієте нерухомістю. У такому разі, майно може бути арештоване та згодом продане на користь заборгованості. Тому, коли дзвонять із банку за чужим кредитом, краще підняти трубку та з’ясувати всі деталі.
Якщо ви не вступали у спадок, не є поручителем чи співзаймачем, то подібний телефонний терор є абсолютним порушенням ваших конституційних прав. Ви можете вимагати припинити його або звернутися до спеціальних органів. Куди — читайте далі.
Куди скаржитися, якщо дзвонять колектори з приводу чужого кредиту
Для пред’явлення обґрунтованих вимог до суду щодо припинення телефонного терору, пов’язаного із заборгованістю іншої людини, необхідно спочатку звернутися безпосередньо до колекторської служби. Від постраждалої сторони вимагається подання офіційного запиту на вилучення всієї інформації, що стосується його, з бази даних агентства. Ця вимога має бути виконана в найкоротший термін. Однак лише за умови, що людина не підпадає під перелічені раніше критерії (поручитель, співпозичальник, спадкоємець).
Пам’ятайте, що коли телефонують за кредитом іншої людини, наше законодавство забороняє колекторам розголошувати будь-які подробиці щодо цього питання. Представники не мають права повідомляти відомості про фінансові зобов’язання однієї особи іншій, якщо її персональні дані не вказувалися в договорі.
Якщо після офіційного запиту дзвінки з колекторського агентства за чужим кредитом продовжаться, вирішувати проблему доведеться радикальнішими методами. Зокрема, слід звернутися до офіційних органів. Для цього потрібно зібрати значну доказову базу у вигляді скріншотів, записів телефонних розмов та ін. Самостійно розібратися, як діяти, досить важко. Тому рекомендуємо звернутися до фахівців компанії Neocredit, які нададуть роз’яснення щодо всіх нюансів.
Якщо після офіційного запиту далі дзвонять із банку щодо чужого кредиту, можна направити туди письмову скаргу. Також є низка інших інстанцій, куди може звернутися сторона, що потерпіла.
Як допомогти собі в ситуації, що склалася:
- звернутися до контактного центру НБУ;
- подати заяву до суду;
- звернутися до Уповноваженого ВР із захисту прав людини.
У разі надходження загроз, шантажу, образ та інших негативних проявів з боку працівників колекторських служб можна звернутися до правоохоронних органів. На підставі написаної заяви правоохоронці можуть порушити кримінальну справу. Згідно із Законом № 4241 «Про захист боржників та третіх осіб від колекторів», останні не мають права добиватися виплати заборгованості, використовуючи погрози, шантаж та приниження гідності. Коли дзвонять із мікропозик за чужим кредитом, запишіть розмову на диктофон і надайте в поліцію як доказ.