Розмова з колектором ᐈ Як розмовляти з колекторами - що робити, якщо дзвонять колектори
12479 

Як розмовляти з колекторами – поради фінансового експерта

Зміст
  1. Права і обов'язки колекторів
  2. Що не в праві робити колектори
  3. Типові виверти колекторів
  4. Як правильно розмовляти з колекторами в Україні
  5. Як спілкуватися з колекторами при особистій зустрічі
  6. Як розмовляти з колекторами, якщо ти не боржник
  7. Які дані повинні бути в скарзі на колекторів
Людей, чий борг був проданий в колекторське агентство, очікує не одна розмова з колектором. Так відбувається, коли банк або кредитна організація роблять занадто багато спроб повернути заборгованість самостійно. Не добившись успіху, вони передають право вимоги за простроченими кредитами професіоналам. Основне завдання фахівців зі стягнення – допомогти впоратися з кредитними зобов’язаннями позичальникам, які опинилися у важкій фінансовій ситуації. Однак бувають випадки, коли співробітники агентства поводяться грубо, настирливо і навіть погрожують. Такі дії викликають у громадян великий стрес. Як правильно спілкуватися з колекторами розповість Neocredit.

Права і обов’язки колекторів

У березні 2021 року законодавство щодо колекторської діяльності змінилося. Раніше дати правову оцінку діям колекторів було складно. Однак тепер з’явився закон, покликаний захистити громадян, які мають прострочену заборгованість.

Як дозволено взаємодіяти з боржниками:

  • через безпосередню взаємодію (телефонні і відеопереговори, особисті зустрічі). Особисті зустрічі можливі лише з 9 ранку до 19 вечора, якщо споживач дав згоду на таку зустріч (усно або письмово);
  • використовуючи текстові, голосові та інші повідомлення через засоби телекомунікації, включаючи програмне забезпечення або технології;
  • через поштові відправлення з позначкою «Вручити особисто» на домашню або робочу адресу.

Коли вперше звертаються письмово або дзвонять колектори, вони зобов’язані повідомити:

  • повне найменування фірми, телефонний номер і адресу для переписки (поштову або електронну);
  • ПІБ або ім’я і індекс особи, яка здійснює взаємодію;
  • вказівки про використання програмного забезпечення або технологій, якщо контакт відбувається без залучення співробітника;
  • правова підстава звернення;
  • розмір простроченої заборгованості, неустойки та інших платежів, передбачених в договорі.

Що не в праві робити колектори

Які дії по відношенню до людини, що має заборгованість, заборонені:

  • посягання на права, свободи і особисту гідність;
  • загрози життю, здоров’ю, діловій репутації боржника, поручителів і третіх осіб;
  • шантаж та інші неправомірні дії;
  • загроза судом, кримінальним або адміністративним переслідуванням;
  • введення в оману щодо розмірів, підстави виникнення простроченої заборгованості і наслідків;
  • розмови колекторів з боржниками в нічний час (з 20 до 9);
  • взаємодія з однією людиною більше ніж двічі за добу, якщо вона не ініційована споживачем;
  • називати себе представниками державної влади або органів місцевого самоврядування;
  • взаємодія з використанням прихованих контактів (телефонний номер, емейл);
  • використовувати сервіс автоматичного дозвону більше 30 хвилин в день;
  • повідомляти про суму боргу третім особам без згоди споживача;
  • зустрічатися зі споживачем без його згоди;
  • вчиняти дії, що завдають шкоди репутації споживача, поручителів або третіх осіб;
  • взаємодіяти з боржником, якщо той письмово повідомив, що його інтереси представляє інша людина;
  • примушувати третіх осіб виплачувати борг замість боржника, якщо це не передбачено в кредитному договорі;
  • вимагати погашення заборгованості іншими способами, ніж ті, що прописані в КД;
  • використовувати на конвертах або в повідомленнях зображення або написи, які містять погрози.

Типові виверти колекторів

На які хитрощі йдуть представники колекторських агентств:

  • погрози фізичним насильством, розправою або нанесенням шкоди репутації боржника, поручителя, третіх осіб;
  • дзвінки в нічний час (з 20:00 до 9:00), у вихідні або святкові дні;
  • погрожують колектори з мікропозик завдати шкоди або відняти майно;
  • умисне завищення суми боргу;
  • поширення конфіденційної інформації про споживача;
  • хуліганство і дрібне шкідництво майну;
  • вчинення дій, які шкодять гідності, честі і репутації.

Як правильно розмовляти з колекторами в Україні

Рекомендуємо вибудовувати розмову з колектором в Україні відповідно до наступних правил:

  • Попросіть співробітника фірми представитися, якщо він це не зробив самостійно: назвати свої ПІБ або ім’я та індекс, найменування представленого ним агентства. Відповідно до нового законодавства, фахівець зі стягнення сам повинен надати дану інформацію, однак часто цього не відбувається.
  • Попередьте того, хто дзвонить про те, що ваша телефонна розмова буде записана і включіть запис.
  • Промовте вголос дату і час розмови.
  • Дізнайтеся причини передачі заборгованості за банківським кредитом або позикою в МФО в колекторську службу.
  • Поцікавтеся, з якого питання в даний час дзвонять колектори в Україні, і дайте відповідь на нього.
  • Співробітник може попросити назвати приблизні терміни, коли ви зможете погасити заборгованість. Відповівши спробуйте запросити персональну пропозицію по погашенню. Це може бути знижка, розстрочка, відстрочка.
  • Порахувавши, що розмова вичерпана, повідомте про це співрозмовнику і покладіть трубку.
  • Якщо, почавши спілкуватися з колекторами, ви отримали відмову у відповідь на прохання представитися і назвати організацію, припиніть подальшу розмову. 

Важливо! Якщо ви хочете правильно говорити з колекторами, не піддавайтеся емоціям. Коректно вибудовуйте власні судження і докази. Дайте фахівцям щодо стягнення зрозуміти, що знаєте не тільки свої, але і їхні права та обов’язки. Навіть почувши погрози на свою адресу, залишайтеся непохитними і не погрожуйте у відповідь.

Як спілкуватися з колекторами при особистій зустрічі

Якщо призначена особиста зустріч, зберігайте спокій і дотримуйтесь правил:

  • Попросіть співрозмовника представитися і пред’явити відповідні документи.
  • Попередьте про запис розмови, включіть камеру або диктофон.
  • Не ставте підпис на будь-яких документах.
  • Не потрібно розмовляти з колекторами, якщо вони погрожують. 
  • Не передавайте в руки співробітникам ніяких грошей. Кожне внесення грошових коштів в рахунок заборгованості повинно фіксуватися документально.

У разі, коли візитери несподівано прийшли в ваш будинок, не відкривайте їм двері.

Як розмовляти з колекторами, якщо ти не боржник

Бувають ситуації, коли у людини немає боргів, але йому все одно доводиться говорити з колекторами. Це можуть бути наслідки навмисної вказівки неправдивих контактів справжнім боржником або технічної помилки.

Опинившись в такому положенні, слід:

  • запросити копії документів про наявність заборгованості;
  • письмово або особисто звернутися до головного офісу колекторського агентства з роз’ясненням, що ви не є боржником;
  • подати скаргу на КА в наглядові органи.

Як правило, простого звернення до колекторської служби буває достатньо, щоб вас перестали тероризувати по неіснуючій заборгованості. Для більшої впевненості, рекомендуємо розмовляти з колекторами в Україні, озброївшись довідкою з банку про відсутність у вас боргів.

Що робити, коли дзвонять з приводу чужого боргу:

  • попросіть людину представитися: назвати свої ПІБ або імя та індекс, найменування організації;
  • дізнайтеся, щодо якого боржника надійшов дзвінок;
  • з’ясуйте, з якої причини вас турбують з приводу заборгованості іншої людини і який між вами фінансовий зв’язок;
  • вимагайте вислати вам на емейл документи, що підтверджують ваші зобов’язання.

Цілком можливо, вас турбують з приводу боргу, з яким ви дійсно пов’язані: виступали поручителем, співпозичальником, отримали спадок від родича разом з боргами. У таких ситуаціях, доведеться не тільки розмовляти з колекторами МФО, а й виконувати фінансові зобов’язання. Якщо ж зі споживачем, який має борги, вас нічого не пов’язує, скаржтеся в КА, а потім і в наглядові органи.

Які дані повинні бути в скарзі на колекторів

Якщо відносно вас був порушений закон, ви маєте право поскаржитися на КА або конкретного співробітника.

Вирішивши скласти заяву, вкажіть наступну інформацію:

  1. Власні ПІБ, паспортні дані, адреса реєстрації та місця проживання.
  2. Повна назва та адреса відділення поліції, прокуратури, іншого держоргану.
  3. Детальний опис події: коли, від кого і які погрози надходили (або перерахувати інші порушення за новим законом).
  4. Перерахувати вимоги, які повинні бути задоволені в результаті розгляду скарги.
  5. Перелік доданих доказів: аудіо- та відеоматеріалів, документів.
  6. Поставити дату і особистий підпис.

Зверніть увагу! Якщо немає доказів того, що під час взаємодії з боржником фахівцями щодо стягнення були допущені порушення, встановити факт погроз з боку КА буде складно.

Тепер ви знаєте, як грамотно розмовляти з колекторами, і які дії виконувати в разі надходження погроз. Щоб не опинитися в подібній ситуації, слід кредитуватися тільки в перевірених організаціях. МФО Неокредит видає позики на вигідних умовах, а в разі виникнення складної фінансової ситуації, пропонує скористатися пролонгацією.

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

    Взяти кредит