Розмова з колектором ᐈ Як розмовляти з колекторами - що робити, якщо дзвонять колектори
12479 

Як розмовляти з колекторами – поради фінансового експерта

Зміст
  1. Права і обов'язки колекторів
  2. Що не в праві робити колектори
  3. Типові виверти колекторів
  4. Як правильно розмовляти з колекторами в Україні
  5. Як спілкуватися з колекторами при особистій зустрічі
  6. Як розмовляти з колекторами, якщо ти не боржник
  7. Які дані повинні бути в скарзі на колекторів
Людей, чий борг був проданий в колекторське агентство, очікує не одна розмова з колектором. Так відбувається, коли банк або кредитна організація роблять занадто багато спроб повернути заборгованість самостійно. Не добившись успіху, вони передають право вимоги за простроченими кредитами професіоналам. Основне завдання фахівців зі стягнення – допомогти впоратися з кредитними зобов’язаннями позичальникам, які опинилися у важкій фінансовій ситуації. Однак бувають випадки, коли співробітники агентства поводяться грубо, настирливо і навіть погрожують. Такі дії викликають у громадян великий стрес. Як правильно спілкуватися з колекторами розповість Neocredit.

Права і обов’язки колекторів

У березні 2021 року законодавство щодо колекторської діяльності змінилося. Раніше дати правову оцінку діям колекторів було складно. Однак тепер з’явився закон, покликаний захистити громадян, які мають прострочену заборгованість.

Як дозволено взаємодіяти з боржниками:

  • через безпосередню взаємодію (телефонні і відеопереговори, особисті зустрічі). Особисті зустрічі можливі лише з 9 ранку до 19 вечора, якщо споживач дав згоду на таку зустріч (усно або письмово);
  • використовуючи текстові, голосові та інші повідомлення через засоби телекомунікації, включаючи програмне забезпечення або технології;
  • через поштові відправлення з позначкою «Вручити особисто» на домашню або робочу адресу.

Коли вперше звертаються письмово або дзвонять колектори, вони зобов’язані повідомити:

  • повне найменування фірми, телефонний номер і адресу для переписки (поштову або електронну);
  • ПІБ або ім’я і індекс особи, яка здійснює взаємодію;
  • вказівки про використання програмного забезпечення або технологій, якщо контакт відбувається без залучення співробітника;
  • правова підстава звернення;
  • розмір простроченої заборгованості, неустойки та інших платежів, передбачених в договорі. Вирішивши оформити позику без фото та дзвінків, потрібно бути впевненим у власних фінансових можливостях. У разі тривалих прострочень, ви ризикуєте зіткнутися не тільки з колекторами, але і з більш серйозними наслідками, такими як судові провадження, тюремний арешт тощо.

Що не в праві робити колектори

Які дії по відношенню до людини, що має заборгованість, заборонені:

  • посягання на права, свободи і особисту гідність;
  • загрози життю, здоров’ю, діловій репутації боржника, поручителів і третіх осіб;
  • шантаж та інші неправомірні дії;
  • загроза судом, кримінальним або адміністративним переслідуванням;
  • введення в оману щодо розмірів, підстави виникнення простроченої заборгованості і наслідків;
  • розмови колекторів з боржниками в нічний час (з 20 до 9);
  • взаємодія з однією людиною більше ніж двічі за добу, якщо вона не ініційована споживачем;
  • називати себе представниками державної влади або органів місцевого самоврядування;
  • взаємодія з використанням прихованих контактів (телефонний номер, емейл);
  • використовувати сервіс автоматичного дозвону більше 30 хвилин в день;
  • повідомляти про суму боргу третім особам без згоди споживача;
  • зустрічатися зі споживачем без його згоди;
  • вчиняти дії, що завдають шкоди репутації споживача, поручителів або третіх осіб;
  • взаємодіяти з боржником, якщо той письмово повідомив, що його інтереси представляє інша людина;
  • примушувати третіх осіб виплачувати борг замість боржника, якщо це не передбачено в кредитному договорі;
  • вимагати погашення заборгованості іншими способами, ніж ті, що прописані в КД;
  • використовувати на конвертах або в повідомленнях зображення або написи, які містять погрози.

Типові виверти колекторів

На які хитрощі йдуть представники колекторських агентств:

  • погрози фізичним насильством, розправою або нанесенням шкоди репутації боржника, поручителя, третіх осіб;
  • дзвінки в нічний час (з 20:00 до 9:00), у вихідні або святкові дні;
  • погрожують колектори з мікропозик завдати шкоди або відняти майно;
  • умисне завищення суми боргу;
  • поширення конфіденційної інформації про споживача;
  • хуліганство і дрібне шкідництво майну;
  • вчинення дій, які шкодять гідності, честі і репутації.

Як правильно розмовляти з колекторами в Україні

Рекомендуємо вибудовувати розмову з колектором в Україні відповідно до наступних правил:

  • Попросіть співробітника фірми представитися, якщо він це не зробив самостійно: назвати свої ПІБ або ім’я та індекс, найменування представленого ним агентства. Відповідно до нового законодавства, фахівець зі стягнення сам повинен надати дану інформацію, однак часто цього не відбувається.
  • Попередьте того, хто дзвонить про те, що ваша телефонна розмова буде записана і включіть запис.
  • Промовте вголос дату і час розмови.
  • Дізнайтеся причини передачі заборгованості за банківським кредитом або позикою в МФО в колекторську службу.
  • Поцікавтеся, з якого питання в даний час дзвонять колектори в Україні, і дайте відповідь на нього.
  • Співробітник може попросити назвати приблизні терміни, коли ви зможете погасити заборгованість. Відповівши спробуйте запросити персональну пропозицію по погашенню. Це може бути знижка, розстрочка, відстрочка.
  • Порахувавши, що розмова вичерпана, повідомте про це співрозмовнику і покладіть трубку.
  • Якщо, почавши спілкуватися з колекторами, ви отримали відмову у відповідь на прохання представитися і назвати організацію, припиніть подальшу розмову. 

Важливо! Якщо ви хочете правильно говорити з колекторами, не піддавайтеся емоціям. Коректно вибудовуйте власні судження і докази. Дайте фахівцям щодо стягнення зрозуміти, що знаєте не тільки свої, але і їхні права та обов’язки. Навіть почувши погрози на свою адресу, залишайтеся непохитними і не погрожуйте у відповідь.

Як спілкуватися з колекторами при особистій зустрічі

Якщо призначена особиста зустріч, зберігайте спокій і дотримуйтесь правил:

  • Попросіть співрозмовника представитися і пред’явити відповідні документи.
  • Попередьте про запис розмови, включіть камеру або диктофон.
  • Не ставте підпис на будь-яких документах.
  • Не потрібно розмовляти з колекторами, якщо вони погрожують. 
  • Не передавайте в руки співробітникам ніяких грошей. Кожне внесення грошових коштів в рахунок заборгованості повинно фіксуватися документально.

У разі, коли візитери несподівано прийшли в ваш будинок, не відкривайте їм двері.

Як розмовляти з колекторами, якщо ти не боржник

Бувають ситуації, коли у людини немає боргів, але йому все одно доводиться говорити з колекторами. Це можуть бути наслідки навмисної вказівки неправдивих контактів справжнім боржником або технічної помилки. Варто зазначити, що при оформленні позики на картку з автоматичним схваленням від Неокредит таких проблем не виникає. Ми проводимо ретельну перевірку клієнтів, щоб уникнути випадків фінансового шахрайства.

Опинившись в такому положенні, слід:

  • запросити копії документів про наявність заборгованості;
  • письмово або особисто звернутися до головного офісу колекторського агентства з роз’ясненням, що ви не є боржником;
  • подати скаргу на КА в наглядові органи.

Як правило, простого звернення до колекторської служби буває достатньо, щоб вас перестали тероризувати по неіснуючій заборгованості. Для більшої впевненості, рекомендуємо розмовляти з колекторами в Україні, озброївшись довідкою з банку про відсутність у вас боргів. Якщо раніше ви брали кредит на картку через Банк ID та успішно його повернули, зверніться до фінансової установи. Співробітники обов’язково підуть вам назустріч та видадуть письмове підтвердження погашення позики.

Що робити, коли дзвонять з приводу чужого боргу:

  • попросіть людину представитися: назвати свої ПІБ або імя та індекс, найменування організації;
  • дізнайтеся, щодо якого боржника надійшов дзвінок;
  • з’ясуйте, з якої причини вас турбують з приводу заборгованості іншої людини і який між вами фінансовий зв’язок;
  • вимагайте вислати вам на емейл документи, що підтверджують ваші зобов’язання.

Цілком можливо, вас турбують з приводу боргу, з яким ви дійсно пов’язані: виступали поручителем, співпозичальником, отримали спадок від родича разом з боргами. У таких ситуаціях, доведеться не тільки розмовляти з колекторами МФО, а й виконувати фінансові зобов’язання. Якщо ж зі споживачем, який має борги, вас нічого не пов’язує, скаржтеся в КА, а потім і в наглядові органи.

Які дані повинні бути в скарзі на колекторів

Якщо відносно вас був порушений закон, ви маєте право поскаржитися на КА або конкретного співробітника.

Вирішивши скласти заяву, вкажіть наступну інформацію:

  1. Власні ПІБ, паспортні дані, адреса реєстрації та місця проживання.
  2. Повна назва та адреса відділення поліції, прокуратури, іншого держоргану.
  3. Детальний опис події: коли, від кого і які погрози надходили (або перерахувати інші порушення за новим законом).
  4. Перерахувати вимоги, які повинні бути задоволені в результаті розгляду скарги.
  5. Перелік доданих доказів: аудіо- та відеоматеріалів, документів.
  6. Поставити дату і особистий підпис.

Зверніть увагу! Якщо немає доказів того, що під час взаємодії з боржником фахівцями щодо стягнення були допущені порушення, встановити факт погроз з боку КА буде складно.

Тепер ви знаєте, як грамотно розмовляти з колекторами, і які дії виконувати в разі надходження погроз. Щоб не опинитися в подібній ситуації, слід кредитуватися тільки в перевірених організаціях. МФО Неокредит видає позики на вигідних умовах, а в разі виникнення складної фінансової ситуації, пропонує скористатися пролонгацією.  На сайті можна оформити кредит онлайн 24/7 без відмови всього за двома документами. Гроші зараховуються на рахунок позичальника майже миттєво!

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

    Взяти кредит